Monday 15 April 2013

Surveyy

Hai guys! Disebabkan tengah rajin and mood happy ni, admin nak buat survey korang nak admin post sharing yang pernah admin dapat sepanjang kt oneshit2u dulu tak? Or korang nak admin post hierarki team admin dulu? Jeng jeng jengggg 

16 comments:

  1. dua-dua pun boleh :)

    ReplyDelete
  2. blog ni kenapa senyap jee?

    ReplyDelete
  3. 1st I boleh terjebak coz ada seorang trainee at my ofis ajak g lepak2 kat publica, as u know publica kan macam tempat high class so I macam teruja lah nak ikut lepak dengan kawan2 dia. Yela kita baru dating kl dari kampong dengan xdak kawannya memang nak la sangat berkawan bila dengar lak semua sebaya coz I xdak kawan yang sebaya.

    I gelar kan kawan I nie “S” la ye senang nak cerita.

    ReplyDelete

  4. S nie punya la rajin nak tolong amik antar then masuk je kereta ada sorang lagi kawan perempuan then dia telepas cakap pasal bisnes nie, then I dah imagine its memang MLM. Tapi s marah gila bila I sebut MLM, dia kata “aku bengang betui kalau ada yang gelarkan kitaorang MLM”

    Sampai2 ja kena wat treatment then dengar talk dari brader bie, cita la about life, konon2nya la kita kena tolong mak bapak la hapala.. dok ulang cakap nak bawak mak ayah g haji lam tahu nie gak, kepala hotak dia dok kena pomise gan dia pulak.

    After treatment g la lepak kad mapley duduk kad situ ramai la kawan2 yang cam appreciatenya datang tegur sembang cerita. Kita nie pompuan bila orang bertanya pasal life kita lagi la kita suka nak cerita. Macam excited lebih2 la kan. Then datang la sekoq minah cun begaya kemain tegur lepak borak, dok cita pasal life luxury dia then mengagung2kan dok cita bout DF dia konon2nya bukan senang nak becakap gan orang hebat cam DF dia. i nie cam cepat dapat menilai orang, tapi ntah camna after treatment aku cam pening2 ditambah pulak mengantuk cz lepak lama2, dengar lak khutbah xbebayar dari minah nie. Petama kali g xdak la dowang cam nak pujuk sangat sebab juz dok show off luxury dowang jek, cara dowg show off bukan dengan cara tunjuk barang tapi pecakapan dorang jek. i wat muka bodo2 ja cz malas nk layan n dengar sangat.

    ReplyDelete
  5. Second day g aku memang xdak mood, lam keta cakap la gan s yang i malas nak sembang gan kawan2 dia, tapi dowang still meriah raya tegur sembang, then I pun cam wahhhh bagusnya dowang nie. Xtreatment juz dengar talk dari mamat nie lak yang dok cita dia bole hidup mewah segala bagai, dia engineer kod katanya lah, drive BMW 3series. Keterujaan jelas la cz baru umo 26 da pakai bmw tapi apakah muka cam 35 ja hahahha… subahannallah mulut ;)



    Malam lepak lagi kat mapley sampai kul 12 gan ahli n minah budget cun 2, dok paksa I tengok kehidupan dia. Then balik umah dengan membawa iktibar yang ntah I balik pun dok pk apakah semua nie.

    Datang je ofis s soh I join pogam weekend dowang nak tido umah banglo ada seminar katanya disitu. Then paksa I masuk ahli cz kalau x ahli xle join pogam tu, I xdak duit kod time tu, I kena bayar RM250 tapi I xbayar, s bayarkan then katanya cukup bulan I boleh bayar balik, I pun malas nak layan n pk weekend xde buat apa2 juz join la, pogam tu kena bayar RM50 makan minum suma ditanggung.



    Apa yang mengujakan progam nie buat dekat private banglow area kelana jaya. 1st day pogam memang best dengan adanya kawan2 n pogam sangat santai n menceritakan bout life jek. 1st day tu pogam habis kul 2pagi, at last tu sebelum tido kitaorang bekumpul by group n di brain wash dgn “df” sekoq2. 2nd day still okay tapi bila kena slot 2nd dowang dok explain about MBS(makro mikro business system) haaaa kad cni baru I tau kepenipuan mereka yang jelas ketara n dengar pulak group IF dok kena buat laungan kuat2 yang dowang akan buat bisnes jadah nie. Dorang mintak rm3500.. banyak la dia punya rm3500.. bnyak benda kot bole dapat dari harga tu, dasar penipu lah sangat.



    sekarang nie dorang ada ajak2 i n mesej ajak kuaq laa buat activity luar konon nak bagi ada semangat kawan2 balik coz i dah macam jauh dengan dorang, memang x la i nak join lagi, nak g publica pon cam dah xberminat kod.



    Ini apa yang I dengar dari budak2 yang dah kena brain wash teruk “ saya tidak menghiraukan nasihat keluarga dan rakan-rakan, malah saya menganggap mereka berdengki dengan saya. Tanpa berfikir panjang dan menyiasat latar belakang syarikat itu, saya terus melabur, saya Cuma mahu menbahagiakan kedua orang tua saya dengan cara saya sendiri mendapatkan wang dan mereka yang pernah berdengki dengan saya pasti kegum dengan kejaayaan saya dapat membawa wang yang banyak, mereka yang berdengki dengan saya adalah biawak2 dan yang selalu menganggu untuk tidak melakukan kebaikan adalah karim diri saya sendiri.”

    ReplyDelete
    Replies
    1. WAH PRIVATE BUNGALOW PULAK....

      Pandai kamu onecom pandai...

      Delete
  6. HAUNTED BY ONECOM5 June 2013 at 10:40

    TAKTIK BARU ONECOM WEI.

    Buat charity.

    Dan nampaknya macam cendawan tumbuh mereka buat blog. Entri semua lebih kurang je, ayat2 indah belaka yang nampak sangat fake bukan dari jiwa, ayat rekaan supaya nak tarik orang.


    Buka je blog si fatehah ni korang leh dapat link2 lain...

    http://fatehahz.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Saya cadangkan kepada pemilik blog ini supaya menukar tajuk blog ini dengan ejaan 'one community' yang betul supaya apabila ada yang Google nama one community pada search engine mudah untuk jumpa blog ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju...nama blog ni menakutkan sgt ler. Tajuk blog ni 'evil sgt. Igt lah, bukan kte ni nk tolong sebar kebenaran kah? Mintak tgok sikit ye..tq

      Delete
    2. tak perlu tukar kot..just dia labelkan je setiap entri ngan one community tu dah akan keluar padasearch engine...kalau org nak baca, tgk nama blog camni pun dah dapat tangkap apa cerita..

      Delete
  8. Saya pernah terkenal lah jap budak2 one ni. Saya kenal elly, nas, ieja, ieju, and saya di introduce dengan DF Izzah (FB Long Izzah Rafidah Mazlan). Dia asalnya menjadi bestfriend ghaib seketika =)

    You all nak tahu, dia ni lagi dasyat.. gunakan saya dengan kekayaan mak ayah saya. FYI, Ayah saya mempunyai 3 petronas di KL. Ada business family di dubai. Mak cikgu, kaklong doktor, kakngah engineer phd, abg arkitek.. and sy student upm masa tu buat sarjana.

    Saya ada kanser "Neurofibro scwanoma" alhamdulillah.. BUKAN DENGAN TREATMENT ELIFE, cancer saya CLEAR status now dengan FULLY TREATMENT DOCTOR. tapi alhamdulillah.. saya xpernah memberi duit pada one shit ni. Izzah cuba meminta.. saya xbagi

    Oleh kerana saya kaya, tanpa membership, saya di bawa masuk dalam emed menggunakan nama Izzah. Saya dibahan oleh nasreeq dikutuk sebab pergi EMED pakai shirt jeep lusuh, slackjeans hitam, kasut adidas waterproof warna merah, tudung hitam. Masa tu saya hanya pakai hp CSL yg harga 120. Saya dihina dengan nama ayah saya disebut2 sebab ada petronas. Saya BORN RICH.
    Fuckin shit

    Anyway, saya pernah juga shring dengan nasreeq. sebab dia kata,, saya perlu treatment dan mampu. dan doctor xdapat membantu. Saya xsebodoh itu.

    Izzah? Dia dah ghaib dalam dunia onecomm fantasy dia apabila dia xberjaya telan duit saya. =)

    ReplyDelete
  9. Hidup lagi kerja mlm syn ni ye,1st expose tahun 2007 dgn org2 seperti diatas

    ReplyDelete
  10. Da la mngunakn nme mak ayah...aku xbole betul org hina aku n famili...nak bg motivasi bg jela jgn la libat kn mak ayh...ayat manis mcm maduuu n pahit cam hmpedu...

    ReplyDelete
  11. Diorang ni memang menggunakan semua kesempatan yg ada. Penipuan yg diorang buat memang terancang habis. Memang dasyat... Kesian dengan bebudak university yg dipaksa sertai mereka. for you guys info, Izzah sahaja hutang dia pada makcik dia adalah RM 80,000.00 sebab hanya nak sertai oneshit and beli elife? What the hell is that? Hutang 80k? Baik beli rumah sebijik sedekah pada mak ayah.. banyak pahala.. membawa ke syurga. Gile lah

    ReplyDelete